HTML

vukkok

Friss topikok

  • anna parázs: :) (2013.01.06. 22:42) Pittavers
  • a#&@Đ[k: kellett nekem előhozakodni a nyilvánosság kérdésével. (2012.03.20. 11:06) szünet
  • vukk: igen, ez egy nyilvános blog, tényleg, ez a része zavar már jó ideje, most kapcsolok :P akkor ponto... (2012.03.02. 12:10)
  • pw: Nagyon rég jártam erre, és nagyon sajnálom. :( (2011.06.15. 01:58) ...
  • a.k.: ez igen. és a mikrofon! (2011.04.21. 14:08) balkáni önreflexió

Címkék

első gyónás

2014.05.27. 01:03 motka

Nagyvukkon pont egy héttel elsőáldozás és öt nappal elsőgyónás előtt kitört a serdülőkori flegmasággal keveredő melankólia. Eléggé megrettentem, amikor harmadnapra se múlt el rajta. Lelkem mélyén elkzdtem az elengedést gyakorolni, és bentlakásos iskola gondolatával barátkozni.

Aztán csütörtökön este kiborult, hogy neki nincs elég bűne és mondjak már párat, mert eddig csak hármat sikerült összegyűjtenie a gyónásra, és a többieknek több van. Itt gyanút fogtam, hogy talán ezzel is összefüggésben lehet ez a hirtelen tinédzserfílig 9 évesen, de a pap már jóelőre fölkészített minket, szülőket egy szülői értekezleten, hogy nem ér bűnöket mondani, bármennyire is könyörögnének érte, mert ez saját feladatuk.

Tehát csak megnyugtattam, hogy elég a három bűn. Pont annyi bűnről kell gyónni, amennyitől jólesne megszabadulni.

S másnap, mikor megjött a gyónásról,megint az egy héttel korábbi Cimi volt. Az első félórában kicsit kegyesebb és bocsánatkérősebb, mint általában, de aztán ez is elmúlt rajta.

Hogy akkor mi volt ez igazából, véletlen egybeesés, vagy megfelelő életkorban történő előremutató provokáció, nem tudom. Mindenesetre megrendítő volt, és önvizsgálatra kényszerített engem is.

Az előáldozás valószínűleg ezzel együtt és többek közt emiatt is, szentségélmény volt, amit nem vártam, de elfogadtam.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vukkok.blog.hu/api/trackback/id/tr706212867

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása